קידום אתרים אורגני – חשוב לדעת

קידום אתרים אורגני – חשוב לדעת

תהליכי קידום אתרים נועדו על מנת להביא אתר אינטרנט למקום גבוה בתוצאות האורגניות במנועי החיפוש, ובעיקר גוגל.

לשם השגת תוצאות טובות, ישנן שיטות מוכרות מקובלות ומומלצות ע”י גוגל, התורמים לסריקה יעילה של האתר ע”י מנועי החיפוש ומשביח את האתר מבחינת התוכן שלו באופנים הבאים:

  • איכות האתר – הקפדה על תוכן עשיר ואופטימיזציה נכונה המשפרים את חוויית הגלישה.
  • רלוונטיות – עבודת SEO נכונה עוזרת למנוע החיפוש לסרוק את האתר מהר ולהסיק עד כמה הוא רלוונטי למילת חיפוש זו או אחרת.
  • שיווק – עבודת קידום מחוץ לאתר-Off Page שעיקרה יצירת רשת קישורים נכנסים, התורמת לשיווק האתר בשדרת האינטרנט ומסייעת להגדיל את כמות הכניסות לאתר.

 

לתשומת לבך, שימוש בשיטות פסולות לקידום אתרים עשויים להוביל לדירוג גבוה ומהיר במנועי חיפוש רק לזמן מה, אך, כשהתרמית תתגלה ע”י גוגל, סביר להעריך שהאתר יפסל ויאלץ אותך לשנות שם דומיין ואת שרת האחסון בו הוא מתארח.

 

קידום חוקי המכונה כובע לבן White Hat

נחשב ליעיל וחוקי ע”י גוגל במנועי החיפוש, ובוצע ע”י משתמשים ומקדמי אתרים בדרכים רבות ומגוונות:

  • אופטימיזציית קוד – התאמת האתר למנועי החיפוש ועמידה בתקני W3C מבטיחה שהאתר ייסרק טוב יותר ע”י העכביש של גוגל.
  • אופטימיזציית תוכן – שימוש בכותרות בצורה אופטימלית ושיבוץ חכם של מילות המפתח תורמים לקידום האתר במנועי החיפוש.
  • קישורים נכנסים – השגת קישורים נכנסים לאתר, עם העדפה לקישורים מאתרים חזקים, רלוונטיים לנושא האתר המקודם, ושהקישור ייצא מגוף התוכן במקום כמה שיותר גבוה בדף.
  • תכני גולשים – שילוב תכני גולשים באתר מעשירים אותו בתוכן איכותי ומילות מפתח,  משפר את הדירוג שלו ע”י גוגל, מגדילים את זמן השהייה באתר, יוצרים אתר המתעדכן לעיתים תכופות ומורידים את אחוז הנטישה .(Bounce Rate)

 

קידום פסול המכונה כובע שחור  Black Hat

מתבסס על שיטות קידום פסולות, במטרה לרמות את מנועי החיפוש על מנת להגיע במהירות לדירוג גבוה.  גוגל נלחם בשיטות הללו במלוא המרץ, בעיקר בגלל הסיבות הבאות:

  • רלוונטיות – שיטות המביאות לכך שאתרים שאינם רלוונטיים לשאילתת החיפוש יופיעו במקומות גבוהים. מנועי החיפוש עושים מאמצים על מנת שהתוצאות יותאמו במידה אופטימלית לצורכי הגולשים, ותוצאות ספאם פוגעות במטרה זו.
  • חוויית גלישה – בגלל בעיית הרלוונטיות, אתרים הללו פוגעים בחוויית הגלישה במנועי החיפוש. בנוסף, האתר פחות נעים לגלישה. דוגמה מובהקת לכך היא דחיסת מילים, אף גולש לא מעוניין לקרוא תוכן שעושה שימוש מוגזם במילה אחת.

 

שיטת קידום המכונה כובע אפור Gray Hat

שיטות שהן על קו התפר בין מותר לאסור, ניסיונות להקטין את הסיכון שבפסילת האתר שלהם, תוך מקסום יכולת הקידום לאתר. לדוגמא,  שיטת החלפת הקישורים, שהיא בעקרון שיטה מלאכותית לקידום האתר ולא כל כך טבעית בעיניי גוגל, אך אם היא נעשית בצורה חכמה והקישורים שנקבל לאתר יהיו מאתרים איכותיים ורלוונטיים לנושא שלנו, לא נסתכן בפסילת האתר המקודם או האתר ממנו יוצאים הקישורים. ומאוד חשוב שמומחה יעריך נכונה את תקינות ההחלפה.


דילוג לתוכן